Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN EN 13232-7 - Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 7: Srdcovky s pohyblivými částmi
Sponsored link
Vydáno: 01.11.2024
ČSN EN 13232-7 - Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 7: Srdcovky s pohyblivými částmi

ČSN EN 13232-7

Železniční aplikace - Kolej - Výhybky a výhybkové konstrukce - Část 7: Srdcovky s pohyblivými částmi

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Česky Tisk
Skladem
495 Kč
Označení normy:ČSN EN 13232-7
Třídící znak:736371
Počet stran:56
Vydáno:01.11.2024
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:520360
Popis

ČSN EN 13232-7

Srdcovky s pohyblivými částmi umožňují průjezd železničních vozidel oblastí, kde se obě kolejnice kříží, s nepřerušenou pojížděnou hranou, kola vozidla jsou tedy plně podepřena a vedena v celé oblasti srdcovky, a to jak ve směru jízdy proti hrotu, tak ve směru jízdy po hrotu. Hlavními kritérii pro volbu srdcovky s pohyblivými částmi jsou: - zlepšení jízdního komfortu; - snížení hluku a vibrací; - snížení nároků na údržbu; - podmínky smíšeného provozu (např. vlak/tramvaj); - zajištění proti vykolejení. Tento poslední bod je obzvláště důležitý (rozhodující) u kolejových křižovatek. Se zmenšujícím se průměrem kol se totiž u dvojitých srdcovek zvětšuje vzdálenost bez vedení (EN 13232-3:2023, 4.2.5). Proto je pro zajištění bezpečnosti jízdy dvojkolí přes kolejovou křižovatku někdy nutné navrhnout dvojitou srdcovku jako pohyblivou. Pravidla a doporučení pro zabezpečení kolejových křižovatek proti vykolejení jsou stanovena v EN 13232-3:2023. Srdcovky s pohyblivými částmi jsou vystaveny kombinaci vnějších sil od kolejových vozidel, tepelných vlivů atd. Ovládací a signalizační systémy, systémy ohřevu, kolejnicové podpory, udržovatelnost a bezpečnost - to vše jsou hlavní faktory, které ovlivňují návrh. Provedení bude ovlivněno zatížením náprav, frekvencí provozu a rychlostí.