S účinností od 2022-09-09 se nahrazuje ČSN EN 50238-1 (33 3592) z prosince 2003, která do uvedeného data platí souběžně s touto normou.
Označení normy: | ČSN EN 50238-1 ed. 2 |
Třídící znak: | 333592 |
Počet stran: | 40 |
Vydáno: | 01.07.2020 |
Harmonizace: | Norma není harmonizována |
Katalogové číslo: | 510442 |
Popis
ČSN EN 50238-1 ed. 2
Tato evropská norma určuje postup prokazování kompatibility mezi kolejovými vozidly provozovanými v oblasti použití nebo sítě a systémy detekování vlaků nainstalovanými v této oblasti použití nebo sítě. V současné době nejsou v jednotlivých evropských zemích stanovena obecná pravidla pro maximální povolené úrovně rušení a maximální úrovně citlivosti (nebo minimální požadované úrovně odolnosti). To je kvůli velké různosti kolejových vozidel, systémů napájení a vedení zpětného proudu a instalovaných systémů detekování vlaků. Tato různorodost vede k posouzení kompatibility kolejových vozidel a systémů detekce vlaků na bázi "trať po trati" nebo "síť po síti", aby se zabránilo zbytečně omezujícím specifikacím. V tomto dokumentu je popsaný obecný proces kompatibility. Tento proces se odkazuje na všechny typy Systémů Detekování Vlaků (TDS), které mohou být ovlivněny elektromagnetickými emisemi z kolejových vozidel nebo trakčními napájecími soustavami (např. počítače náprav, kolejové obvody, detektory kol, smyčky). Obecný proces kompatibility je rozdělen do dvoufázového procesu v závislosti na tom, zda jsou či nejsou stanoveny meze kompatibility.