Vážení zákazníci, v letošním roce budeme expedovat poslední objednávky ve středu 18. 12. 2024.

Těšíme se s vámi na shledanou od pondělí 06. 01. 2025.

 

Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN ISO 5130 - Akustika - Měření hladiny akustického tlaku vyzařované stojícími silničními vozidly
Sponsored link
Vydáno: 01.01.2022
ČSN ISO 5130 - Akustika - Měření hladiny akustického tlaku vyzařované stojícími silničními vozidly

ČSN ISO 5130

Akustika - Měření hladiny akustického tlaku vyzařované stojícími silničními vozidly

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Česky Tisk
Skladem
315 Kč
Označení normy:ČSN ISO 5130
Třídící znak:011686
Počet stran:24
Vydáno:01.01.2022
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:513826
Popis

ČSN ISO 5130

Tento dokument stanovuje zkušební postup, prostředí a měřicí přístroje pro měření vnějších hladin akustického tlaku ze silničních vozidel za stacionárních podmínek za předpokladu nepřerušovaného měření hladiny akustického tlaku přes rozsah otáček motoru. Tento dokument platí jen pro silniční vozidla kategorií L, M a N vybavená spalovacími motory. Předmětem tohoto dokumentu nejsou vozidla, u kterých nemůže být spalovací motor běžet v případě stojícího vozidla. Metoda je navržena tak, aby vyhovovala požadavkům na jednoduchost, pokud jsou za provozních podmínek vozidla konzistentní s reprodukovatelností výsledků. V rozsahu předmětu tohoto dokumentu je měření stacionární hladiny akustického tlaku A během - měření při schvalování typu vozidla; - měření ve stádiu výroby; - měření v oficiálních zkušebnách; - měření při zkoušení v rámci silniční kontroly. Tento dokument stanovuje zkušební metodu pro určování referenční hladiny akustického tlaku, která je jedinečná pro vozidlo, a není proto vhodná pro porovnání s obecným limitem, poněvadž podmínky zkoušky a polohy mikrofonu se vzhledem ke zdrojům zvuku mohou značně měnit. Aby se umožnily zkoušky při provozu za podmínek vyššího hluku pozadí, které jsou typické pro silniční kontroly, byly záměrně zvoleny zkušební podmínky v blízkosti vozidla a při otáčkách podstatně vyšších v porovnání s reálnými provozními podmínkami, Základní technické Informace jsou uvedeny v příloze A.