Vážení zákazníci, v letošním roce budeme expedovat poslední objednávky ve středu 18. 12. 2024.

Těšíme se s vámi na shledanou od pondělí 06. 01. 2025.

 

Cena s DPH / bez DPH
Hlavní stránka>ČSN P CEN/TS 15901-15 - Povrchové vlastnosti vozovek pozemních komunikací a letištních ploch - Část 15: Postup pro stanovení protismykových vlastností povrchu vozovky za použití zařízení s podélným řízeným skluzem (LFCI): IMAG
Sponsored link
Vydáno: 01.10.2015
ČSN P CEN/TS 15901-15 - Povrchové vlastnosti vozovek pozemních komunikací a letištních ploch - Část 15: Postup pro stanovení protismykových vlastností povrchu vozovky za použití zařízení s podélným řízeným skluzem (LFCI): IMAG

ČSN P CEN/TS 15901-15

Povrchové vlastnosti vozovek pozemních komunikací a letištních ploch - Část 15: Postup pro stanovení protismykových vlastností povrchu vozovky za použití zařízení s podélným řízeným skluzem (LFCI): IMAG

Formát
Dostupnost
Cena a měna
Anglicky Tisk
Skladem
211 Kč
Označení normy:ČSN P CEN/TS 15901-15
Třídící znak:736177
Počet stran:20
Vydáno:01.10.2015
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:98502
Popis

ČSN P CEN/TS 15901-15

Tato technická specifikace popisuje metodu pro stanovení protismykových vlastností povrchu vozovek používanou pouze na letištích, a to měřením součinitele podélného tření LFCI. Metoda popisuje stanovení protismykových vlastností vozovky se stmeleným povrchem měřením součinitele podélného tření za mokra pomocí přívěsného vozíku s měřicím kolem brzděným na standardní poměr skluzu 15 %. Pro výzkumné účely může být poměr skluzu zvolen mezi 0 % a 100 %. Měřicí pneumatika je tažena po mokrém povrchu vozovky za podmínek řízeného přítlaku a konstantní měřicí rychlosti, přičemž měřicí pneumatika je rovnoběžná se směrem pohybu. Tato technická specifikace zahrnuje pracovní postup zařízení IMAG. Protismykové vlastnosti vozovky se stanovují měřením součinitele tření při různých rychlostech. Měření může být prováděno v rozmezí rychlosti 40 km/h až 120 km/h, ale standardní měřicí rychlosti jsou 40 km/h, 65 km/h a 95 km/h. Měření při nízkých rychlostech zjišťuje mikrotexturu povrchu vozovky, zatímco měření při vysokých rychlostech zjišťuje makrotexturu povrchu vozovky. Protismykové vlastnosti se zaznamenávají jako měření součinitele podélného tření při daných měřicích rychlostech a jsou porovnávány s minimální úrovní součinitele tření.