Vážení zákazníci, v letošním roce budeme expedovat poslední objednávky ve středu 18. 12. 2024.

Těšíme se s vámi na shledanou od pondělí 06. 01. 2025.

 

Menu
0
Total price
0 €
PRICES include / exclude VAT
Homepage>ČSN EN 16715 - Kapalné ropné výrobky - Stanovení prodlevy vznícení a odvozeného cetanového čísla (DCN) paliv ze středních destilátů - Stanovení prodlevy vznícení a spalování použitím spalovací komory o konstantním objemu s přímým vstřikováním paliva
Sponsored link
Vydáno: 01.02.2016
ČSN EN 16715 - Kapalné ropné výrobky - Stanovení prodlevy vznícení a odvozeného cetanového čísla (DCN) paliv ze středních destilátů - Stanovení prodlevy vznícení a spalování použitím spalovací komory o konstantním objemu s přímým vstřikováním paliva

ČSN EN 16715

Kapalné ropné výrobky - Stanovení prodlevy vznícení a odvozeného cetanového čísla (DCN) paliv ze středních destilátů - Stanovení prodlevy vznícení a spalování použitím spalovací komory o konstantním objemu s přímým vstřikováním paliva

Format
Availability
Price and currency
Anglicky Hardcopy
In stock
12.54 €
Označení normy:ČSN EN 16715
Třídící znak:656189
Počet stran:28
Vydáno:01.02.2016
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:98793
DESCRIPTION

ČSN EN 16715

This European Standard specifies a test method for the quantitative determination of ignition and combustion delays of middle distillate fuels intended for use in compression ignition engines. The method utilizes a constant volume combustion chamber with direct fuel injection into heated, compressed synthetic air. A dynamic pressure wave is produced from the combustion of the product under test. An equation is given to calculate the derived cetane number (DCN) from the ignition and combustion delays determined from the dynamic pressure curve. This European Standard is applicable to middle distillate fuels, fatty acid methyl esters (FAME) and blends of diesel fuels and FAME. The method is also applicable to middle distillate fuels of non-petroleum origin, oil-sands based fuels, blends of fuel containing biodiesel material, diesel fuel oils containing cetane number improver additives and low-sulfur diesel fuel oils. However, users applying this standard especially to unconventional distillate fuels are warned that the relationship between derived cetane number and combustion behaviour in real engines is not yet fully understood. This European Standard covers the ignition delay range from 2,47 ms to 4,09 ms and combustion delay from 3,71 ms to 6,74 ms (67 DCN to 39 DCN). NOTE 1 - The combustion analyser can measure shorter or longer ignition and combustion delays, but precision is not known. NOTE 2 - There is no information about how DCNs outside the 67 to 39 range compare to EN ISO 5165. NOTE 3 - For the purpose of this European Standard, the expression "% (V/V)" is used to represent the volume fraction (phi), and "% (m/m)" the mass fraction (omega). WARNING - The use of this standard can involve hazardous materials, operations and equipment. This standard does not purport to address all of the safety problems associated with its use. It is the responsibility of users of this standard to take appropriate measures to ensure the safety and health of personnel prior to application of the standard, and fulfil statutory and regulatory requirements for this purpose.