Menu
0
Total price
0 €
PRICES include / exclude VAT
Homepage>ČSN ETSI EN 303 360 V1.1.1 - Zařízení krátkého dosahu - Telematika v dopravě a provozu (TTT) - Radarová zařízení provozovaná v pásmu 76 GHz až 77 GHz - Harmonizovaná norma pokrývající základní požadavky článku 3.2 Směrnice 2014/53/EU - Radary detekující překážky pro použití na rotorových letadlech s lidskou posádkou
Vydáno: 01.09.2017
ČSN ETSI EN 303 360 V1.1.1 - Zařízení krátkého dosahu - Telematika v dopravě a provozu (TTT) - Radarová zařízení provozovaná v pásmu 76 GHz až 77 GHz - Harmonizovaná norma pokrývající základní požadavky článku 3.2 Směrnice 2014/53/EU - Radary detekující překážky pro použití na rotorových letadlech s lidskou posádkou

ČSN ETSI EN 303 360 V1.1.1

Zařízení krátkého dosahu - Telematika v dopravě a provozu (TTT) - Radarová zařízení provozovaná v pásmu 76 GHz až 77 GHz - Harmonizovaná norma pokrývající základní požadavky článku 3.2 Směrnice 2014/53/EU - Radary detekující překážky pro použití na rotorových letadlech s lidskou posádkou

Format
Availability
Price and currency
Anglicky Hardcopy
In stock
12.48 €
Označení normy:ČSN ETSI EN 303 360 V1.1.1
Třídící znak:875177
Počet stran:28
Vydáno:01.09.2017
Harmonizace:Norma není harmonizována
Katalogové číslo:502727
DESCRIPTION

ČSN ETSI EN 303 360 V1.1.1

The present document specifies technical characteristics and methods of measurements for the following type of equipment: " Radar equipment for obstacle detection for rotorcraft use fitted with integral antennas operating in the frequency range from 76 GHz to 77 GHz and references CEPT/ERC/ECC Recommendation 70 03 [i.1], Annex 5 and Commission Decision 2006/771/EC [i.2] as amended. NOTE 1: The use of the radar equipment is limited to manned rotorcraft for which certification specifications CS 27 [i.9] for small rotorcraft or CS-29 [i.10] for large rotorcraft apply (since pilots need to verify visually the information directly by themselves). " Short Range Devices (SRD) intended for the use on board rotorcrafts with the application to detect obstacles. NOTE 2: The intention of the application is to detect obstacles to increase safety for aircrew, passengers and persons on ground by reducing risk of collision with obstacles. It is not considered as a safety of life application. NOTE 3: Protection to the Radio Astronomy Service as detailed in Annex B is applicable for obstacle detection radars for rotorcraft use as described in the present document. It covers integrated transceivers. In case of differences (for instance concerning special conditions, definitions, abbreviations) between the present document and ETSI EN 303 396 [1], the provisions of the present document take precedence. The present document does not necessarily include all the characteristics which may be required by a user, nor does it necessarily represent the optimum performance achievable. The present document covers the essential requirements of article 3.2 of Directive 2014/53/EU [i.3] under the conditions identified in Annex A.