Management znalostí (Lessons Learned)
Název: | Management znalostí (Lessons Learned) |
Datum vydání: | 2018, české 2020 |
Počet stran: | 41 |
ISBN: | 978-80-02-02892-5 |
Verze: | 1. vydání |
Označení normy: | Management znalostí (Lessons Learned) |
Management znalostí (Lessons Learned)
Obsah publikace v PDF
Tento svazek VDA definuje pojem „Lessons Learned“ (Databáze znalostí) a má podpořit organizace při cíleném zavádění konkrétních minimálních požadavků na „Lessons Learned“.Jednotné porozumění a definice minimálních požadavků jsou nezbytné, aby bylo možné trvale využívat získané zkušenosti (poznatky) pro zlepšení organizace.
Před vydáním tohoto svazku VDA „Lessons Learned“ neexistovaly jednotné definice pojmů vztahujících se k problematice „Lessons Learned“ v automobilovém průmyslu.
Termín „naučené poznatky“ se používá v požadavcích několika norem (VDA 6.3, IATF 16949 atd.), aniž by byl podrobněji vysvětlen.
Tento standard VDA zaplňuje tuto mezeru tím, že definuje pojem „Lessons Learned“ a podporuje společnosti v cílené implementaci konkrétních minimálních požadavků.
Jednotné pochopení a definice minimálních požadavků jsou nezbytné k tomu, aby bylo možné trvale využívat zkušenostní znalosti (vhledy) ke zlepšování společnosti.
Zkušenostní znalosti přispívají ke zlepšování odbornosti a chování zaměstnanců a tím k neustálé optimalizaci produktů, procesů a systémů. Je nezbytné vzít v úvahu jak pozitivní, tak negativní zkušenosti a události, například pocházející z závad, stížností nebo jiných incidentů. Důraz je kladen na zvýšení spokojenosti zákazníků.